dinsdag 21 mei 2013

Mijn eerste hele marathon...


Met hiphardlopen.nl komen Jenne en ik bij veel hardloopevenementen. We spreken daar veel mensen en wij zijn zelfs soms zenuwachtig door de spanning die er hangt en alle verwachtingsvolle gezichten. Na de loop komen alle ervaringen los en is er blijdschap, trots en soms ook emoties. Wij leven gewoon mee en proberen een steun te zijn indien nodig.

Wij lopen zelf ook, hoewel Jenne fietst nu vanwege een vervelende, langdradige blessure en ik loop. En door al die verhalen denken wij ook “zou ik ook niets eens dit, of juist dat”. Jenne heeft al een beslissing genomen, zij gaat op de mountainbike in oktober de Kenya Classic rijden voor Amref Flying Doctors. Een enorme uitdaging.

En ik ga voor mijn eerste hele marathon. Natuurlijk wordt dat de Berenloop op Terschelling, mijn favoriete loop. Sinds 2001 loop ik daar de halve maar dit jaar streef ik naar de hele.


Ik ga er gewoon voor
Ook een uitdaging. Spannend, maar ook leuk hoewel ik het een vreselijk eind vind. Voor de veiligheid heb ik ingeschreven voor de halve omdat 'ie altijd kan worden omgezet naar de hele, je weet maar nooit......
Na het horen van al die mooie ervaringen moet 't maar eens gebeuren, ik ga er gewoon voor. Hoef geen toptijd, uitlopen is waar ik voor ga. Alle tips, adviezen en ervaringen zijn van harte welkom, ook de negatieve..... We houden jullie op de hoogte van de aanloop naar onze uitdagingen.

Tot op een evenement en natuurlijk Happy Running & Biking (en alle andere sporten…)

Else

2 opmerkingen:

  1. Probeer onbevangen te blijven: stel jezelf geen doel behalve uitlopen.
    En te genieten tijdens de voorbereiding: je voelt jezelf iedere week een stukje sterker worden.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lig je nog op schema voor de hele? Ik lees nu dat jij inschreef voor de halve en dat je die kunt omzetten? Is dat zo? Ik kan het nergens vinden op de site, zou wel handig zijn :-) Succes 3 november!

    BeantwoordenVerwijderen