dinsdag 5 maart 2013

Als Happy Running, Happy Biking wordt…


En dan gaat de blessure (hielspoor) toch niet over……en wat nu?! Deze vraag had ik mijzelf al eerder gesteld maar toch vooruitgeschoven. Mijn motto is nu eenmaal ‘het komt allemaal goed’, maar helaas vond mijn voet dat toch niet.

Waar moet ik dan heen met mijn energie, hoe maak ik mijn hoofd dan leeg? Op de sportschool? Nee, dat is leuk voor erbij (spinnen, krachttraining, body pump, pilates, yoga… vooral veel afwisselen) maar buitenspelen vind ik toch veel leuker.

Tja en fietsen, op een racefiets, brrr niets voor mij. Plat door de bocht, met z’n allen achterelkaar aan racen, smalle bandjes… nee.

Nieuw: Terry, hippe fietskleding
In de tussentijd kregen we bij hiphardlopen.nl wel steeds meer vraag naar hippe fietskleding en ontdekten we een merk wat goed aansluit bij ons hiphardlopen.nl concept, Terry. Super spullen staan nu online op de site: rokjes (al dan niet met zeem), jurkjes, mooie getailleerde tops, handschoentjes en meer moois.

Fietsen dan toch? Aan de kleding zou het niet liggen. Maar ja, hoe dan fietsen? Niet op een racefiets maar op een mountainbike!. Maar waar dan en met wie dan?

Toen kwam er 2 weken geleden een lumineus plan opgeborreld bij mijn vriendin Manon (lees 20 jaar vriendinnen dus een mooi moment om iets samen te ondernemen).
Kenya Classic, zullen we m samen gaan rijden???
En daar is dan de oplossing voor alle vragen die ik de laatste tijd had: ik kan weer naar een doel toewerken, de Terry collectie kan ultiem getest worden, mijn hoofd kan weer leeg, ik ben buiten, mijn voet kan de hik krijgen, de sportschool wordt weer minder stom enzovoort.

Maar last but not least, sinds lange tijd heb ik ook het gevoel dat ik meer wil doen voor de medemens… mantelzorg, voorlezen voor oudere mensen, buddyhulp… zoveel is al voorbij gekomen, maar vaak was het erg moeilijk om in te passen in ons drukke leven en gezin. En nu is er dan de Kenya Classic.






We gaan als team 10.000 euro inzamelen voor AMREF flying doctors. Een geweldige organisatie die ik al langer een warm hart toedraag. Weet je wat we allemaal kunnen doen voor AMREF met die 10.000 euro?

  • Voor 50 euro kunnen we een fiets kopen voor een gezondheidswerker zodat hij van dorp naar dorp kan fietsen om patiënten te bezoeken en medische zorg te geven. 
  • Voor 122 euro kunnen we een opleiding in basisgezondheidszorg bekostigen voor een lokale zorgverlener. Hij of zij geeft gezondheidsvoorlichting en medische zorg. 
  • Voor 300 euro kunnen we een kind opereren met een hazenlip. 
  • Voor 1.150 euro kunnen we een vlucht betalen naar een afgelegen gebied. Een vlucht betekent: 150 consulten, 40 patiënten behandelen, minstens 10 mensen opereren en 8 artsen plus 40 verpleegkundigen en verloskundigen opleiden. 
  • Voor 1.500 euro kunnen we een motor kopen voor een lokale zorgverlener die in een uitgestrekt gebied werkt. Dat betekent dat hij minder tijd kwijt is om afgelegen huizen in een moeilijk begaanbaar terrein te bereiken. 
  • Voor 3.000 euro kunnen we 500 kinderen vaccineren tegen de mazelen, polio, difterie, tetanus en kinkhoest om ze blijvend te beschermen tegen een pijnlijke en dodelijke ziekte.
  • Voor 5.000 euro kunnen we 800 kinderen beschermen tegen malaria. Malaria is een van de belangrijkste doodsoorzaken in Afrika. 
  • Voor 10.000 euro kunnen we 1.500 personen toegang geven tot schoon water en sanitaire voorzieningen, inclusief toilet en wasgelegenheid.

Ja, dit gaan we doen! We gaan geld inzamelen en kijken waar dit nu daadwerkelijk terecht komt in Kenya. Naam was snel gevonden: Team New-X (new eXperience, new eXpedition, plan X… iets wat ooit komt).

Steun Team New-X voor AMREF flying doctors
En nu heel veel plannen maken om geld in te zamelen. Jullie kunnen ons ook steunen, iedere euro is welkom! Lees hier meer. En trainen, trainen en nog n’s trainen… heerlijk!


Morgen ga ik mn fiets ophalen bij Bike Centre Woerden en dan kan het trappen beginnen..aan de outfit zal het niet liggen.


Wordt vervolgd...
Happy Biking!
Jenne

PS tips aangaande deze expeditie zijn van harte welkom op: info@hiphardlopen.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten